loading...
شمس هشتم
سجاد مرتضي پور بازدید : 70 یکشنبه 24 اسفند 1382 نظرات (1)

آهو

ابراهیم بن شبرمه گفت:روزی حضرت رضا(ع)درمحلی که بودیم وارد شد ودرباره ی امامت ایشان بحث کردیم وقتی خارج شد،من ورفیقم که پسر یعقوب سراج بود،در پی آن جناب رفتیم .هنگامی که وارد بیابان شدیم،ناگهانی به آهوانی برخوردیم

آن حضرت به یکی ازآن ها اشاره کرد،آهو فورا پیش آمد ودر مقابل ان حضرت ایستاد .امام دستی به سرآهو کشید وآن را به غلامش داد.

آهو به اضطراب افتاد که به چراگاه بازگردد،آن حضرت سخنی گفت که مانفهمیدیم.آهو آرام گرفت.

سپس رو به من کرده فرمود:بازایمان نمی آوری؟

عرض کردم:چرا،آقای من!تو حجت خدایی برمردم.

من ازآنچه قبلا گفته بودم توبه کردم،آن گاه رو به آهو کرده وفرمود:برو!آهو اشک ریزان خود را به آن حضرت مالید وبه چرا رفت.بعدا رو به من کرده فرمود:می دانی چه گفت؟

گفتم خدا وپیامبرش بهتر میدانند ،آهو گفت :وقتی مرا نزد خود خواندی به خدمت رسیدم وامیدوار شدم که ازگوشتم خواهی خورد ،اما حال که دستور رفتن مرا دادی،افسرده شدم .


وصله:بحار،ج49،ص53/زندگانی علی بن موسی الرضا(ع)ص 131 

 

منبع : وب سايت كبوتر حرم

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عسل رفیعی در تاریخ 1393/03/16 و 2:45 دقیقه ارسال شده است



سلام دوست عزیز موفقیت شما رو در جشنواره وبلاگنویسی برتر ایرانی تبریک عرض میکنم . البته من نیز چون شما موفق گردیده ام . بهترین آرزوها را برایتان از خداوند منان خواستارم .
پاسخ : سلام...
ممنون كه بهم تبريك گفتيد.
من نيز همچنين به شما تبريگ ميگم...
انشاا... در تمامي مراحل زندگيتون موفق و سربلند باشيد...
يا علي...


کد امنیتی رفرش
درباره ما
چقدر دوست دارم لحظه ای رو که دستم را بر روی پرتلاطم ترین قسمت وجودم می گذارم و رو به گنبد طلایت می ایستم،
درون چشمانم حلقه ای ایجاد می شود و سلامی عرض می کنم
به خورشید هشتم…
*** آقا دلتنگتم … می شه بطلبی؟!
*** یا امام زمان میشه ضامنم بشی؟؟؟ آقا جان ضامنم شو امام رضا منو بطلبه.
***ضامنم میشی؟؟؟
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 387
  • بازدید ماه : 1,105
  • بازدید سال : 6,056
  • بازدید کلی : 115,661
  • کدهای اختصاصی
    شمس هشتم